???item.export.label??? ???item.export.type.endnote??? ???item.export.type.bibtex???

Please use this identifier to cite or link to this item: https://tede2.pucsp.br/handle/handle/10187
Tipo do documento: Dissertação
Título: Curso de Pedagogia: Um estudo sobre o uso dos computadores e a formação inicial
Autor: Favero, Maria Isabel Adelino
Primeiro orientador: Almeida, Maria Elizabeth de
Resumo: O estudo desenvolve uma reflexão sobre a formação dos professores, em cursos de Pedagogia, para o uso dos computadores. Analisa-se documentos de alguns cursos de Pedagogia, buscando-se a competência do professor para uma formação consistente.
Abstract: This study develops a reflection about teacher s formation, in pedagogy courses, for the use of computores. For this, documents of four institutions, which have in their pedagogy courses subjects related with the use of technology, are analysed. The ementation, objectives, the contents and the bibliography were analyses, having as criterion theoritical references, adequacy to Directive Curriculum and teacher s formation, expressive words and coherence among the aspects analysed. Attempted in fundamentals with theoric support in Tecnology, Public Politics, Curriculum and teacher s formation. Theoretical reflection imposed by trendy challenges and the necessity of adequacy brought by changes of a new time. Seeking teacher s competence so that the formation is consistent and educational practice is consciores, resulting in better quality at teaching. Opted for this theme to understand that, inicial formation showld also be the objective of investigation, and that continuity showld subsidize educational practice so that it s updated, being developed in schoves and by Public Politics. This study clearly demonstrates that there is much to be done, so that teacher s formation in Pedagogy courses are adequate to requirements to nowadays schools, a change is necessary the world is in constant change, computores are an important integrant in modern scenery that extends through out contemporary society, but it has to be used adequately, teacher s formation must succeed in this challenge, we need professionals who are willing to change the view of education
Palavras-chave: formação inicial
computadores na educação
currículos
Professores - Formação profissional
Educação - Processamento de dados
Área(s) do CNPq: CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
Idioma: por
País: BR
Instituição: Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
Sigla da instituição: PUC-SP
Departamento: Educação
Programa: Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação: Currículo
Citação: Favero, Maria Isabel Adelino. Curso de Pedagogia: Um estudo sobre o uso dos computadores e a formação inicial. 2005. 236 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2005.
Tipo de acesso: Acesso Aberto
URI: https://tede2.pucsp.br/handle/handle/10187
Data de defesa: 1-Jun-2005
Appears in Collections:Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação: Currículo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maria Isabel Favero.pdf1,12 MBAdobe PDFThumbnail

Download/Open Preview


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.